A játékosok egy-egy törpe szerepébe bújnak bele. Mint bányászok kutatnak a bánya mélyén rejlő arany után. Hirtelen meglendül egy csákány és összezúzza a bányászlámpát. A szabotőr akcióba lépett. De kiből lesz szabotőr és kiből becsületes bányász? Erről a törpe-kártyák döntenek. Ezeket a szerepeket a játék elején kell kihúzni és csak a kör végén szabad felfedni. Játék közben azért általában rá lehet jönni, ki melyik csapatot erősíti, ám vaskos meglepetések is érhetik az embert! A kezdőkártyát és a három célkártyát az asztalra kell helyezni úgy, hogy a két különböző típus között 7 kártyányi távolságot kell tartani. (Ráérünk akkor pontosítani, ha már közel a cél!) Ez az a távolság, amelyet meg kell tenniük a bányászoknak az arany megtalálásához. A célkártyák arccal lefelé vannak fordítva. Az arany a három közül csak az egyik kártyán található, de senki sem tudja melyik a jó választás. A játékosok kezükben tartják lapjaikat. Egy körben három dolgot tehetnek: lerakhatnak egy útvonalkártyát a bányába, kijátszhatnak egy akciókártyát, vagy passzolhatnak. Az útvonalkártyák a célkártyákhoz vezetnek és mindig, egy már kijátszott másik útvonal folytatásaként lehet csak letenni. Tehát érintkezniük kell. Ami fontos, hogy a kártyák csak egy irányba állhatnak, ezért forgatva illesztgetni nem szabad őket. A bányászok megpróbálnak egy folyamatos alagutat kiépíteni a kezdőkártyától a célig, mialatt a szabotőrök megpróbálják ezt megakadályozni. Persze igyekeznek ezt nem rögtön nyilvánvalóvá tenni. Az akciókártyák bármelyik játékos elé odahelyezhetők. A játékos segíthet, vagy akadályozhat vele valakit, továbbá információhoz juttathatnak az arany hol létét illetően. (Egy ilyen térképpel jelzett akciókártyával meg lehet nézni a három közül az egyik célkártyát.) Mihelyt egy játékos egy útvonalkártya lehelyezésével eljut az aranyig, vége van a körnek. A bányászok nyertek és jutalmul megkapják az aranyat. (Erre 1-3 aranyrögöt ábrázoló kártyák szolgálnak.) Mindig az elsőnek célba jutó bányász választhat először és tőle jobbra tartva a többiek. A körnek akkor is vége van, ha nem sikerül eljutni az aranyig, addig, amíg el nem fogynak a húzó lapok vagy minden alagút zsákutcába torkollik. Ebben az esetben a szabotőrök nyernek, és ők osztozkodhatnak az aranyon. Ha az arany szétosztásra került, megkezdődik a következő kör. A játék akkor ér véget, ha lement három kör, és az nyer, akinek a legtöbb aranya gyűlt össze. Maga a játék egy igazi fun game. Elég sokan lehet vele egyszerre játszani. Egyszerű, nem igényel túl sok gondolkodást és elég gyorsan játszható. Ezért kifejezetten szórakoztató. Jókat gonoszkodhat az ember játék közben. Remek móka egy-egy bányász vagy szabotőr kivonása a forgalomból akciókártyák segítségével. Talán egy kicsit túl erősek a szabotőrök. Tehát 6 játékosnál, ha összejön egy partiban 3 szabotőr, akkor szinte esélytelen a cél elérése. Persze ez teljesen véletlenszerű. Előfordulhat, hogy 6 bányász tevékenykedik egyszerre a kincs megszerzésén. Mondjuk a játék neve Saboteur és nem pl. Aranyásók.